Förbundsnyhet

Det går bra för Jägareförbundets webbplatser.

Jägareförbundets webbplatser välbesökta - plats 91 i Sverige

Tillsammans med Svensk Jakt ligger nu Jägareförbundets webbplats den senaste veckan på plats 91 av alla webbplatser i Sverige som är kopplade till KIA-index med drygt 129 000 unika användare.

2015-01-28

KIA-index är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser.

Svenska Jägareförbundets webbplats blir också allt mer användarvänlig. I stort sett hela sajten är anpassad för att enkelt kunna läsas på surfplattor och i mobiler. Senaste anpassningen på jagareforbundet.se gäller jakttiderna som sedan i början av veckan har fått en ny så kallad responsiv design. På gång är också en RSS-anpassning av framför allt nyhetssidorna. Det betyder att olika exempelvis nyhetsflöden kan visas på andra webbsidor och -platser eller i appar.
- Den gamla mobilavdelningen stängs inom kort. Vi jobbar vidare med att få webbplatsen mer användarvänlig. Det är egentligen ett arbete som fortgår hela tiden, säger webbredaktör Madeleine Lewander.

Enbart Jagareforbundet.se (medlemswebbtidningen svenskjakt.se ej inräknad) är också välbesökt. Under 2014 besökte över en miljon unika användare sajten och statistiken visar på närmare 14 miljoner sidvisningar (Google Analytics).
- I januari 2015 har vi ett genomsnitt på ungefär 60 000 unika användare per vecka. Det går bra nu och vi fortsätter att arbeta i samma anda framöver.
Svenska Jägareförbundets Viltappen har i dagsläget cirka 140 000 nedladdningar medan appen WeHunt för närvarande har cirka 30 000 skapade konton.