Förbundsnyhet

Under torsdagen kunde besökarna på Elima Game Fair träffa förbundsjuristen Ola Wälimaa och riksjaktvårdskonsulenten Daniel Ligné i Jägareförbundets monter.

Besök Jägareförbundet på Elmia

En mycket lyckad första dag på Elmia Game Fair för Svenska Jägareförbundet är avslutad. Ta chansen och möt företrädare eller anmäl dig för att bli medlem. Två dagar återstår av jaktmässan.

2015-05-14

Svenska Jägareförbundet har ett digert program på Elmia Game Fair. Inne i hallen kan besökarna skjuta simulator, vara med att tävla, prata hund med Barbro Börjesson, diskutera jakt, eller teckna upp sig för ett medlemskap och mycket annat. Bland annat finns riksjaktvårdskonsulent Daniel Ligné på plats och håller föreläsningar varje dag. Ett av ämnena som han tar upp är jaktetik.
Utomhus i jägarlunden finns aktiviteter för de mindre, trofémätning, information om kustjakt, fällfångst och mycket annat. Och i skytteparken finns möjlighet att prova på olika slags skytte. Allt i regi av förbundet.
Därtill finns allt annat som mässan bjuder på. Mängder av utrustning att köpa, kläder att prova, hundar att titta på, vapen att klämma på, mycket annat skytte, uppvisningar och många spännande möten.
Ta chansen att möta Jägareförbundet. Det är två dagar kvar på Elmia Game Fair.

Läs mer om Elmia Game Fair här.