Jägareförbundet inbjuder till björnjakt

Svenska Jägareförbundet Stockholm Län erbjuder genom Gålö Jakt- och Kursgård och i samarbete med Sveaskog AB en välorganiserad exklusiv Björnjakt med hög etisk nivå under 4 (3) dagar i nordvästra Hälsingland Hamra området. Begränsat antal platser 10 st.

2015-07-29

Datum:
Samling 20/8 Hamra Vildmark senast kl. 11.00 för lunch och senare genomgång, möjlighet till att skjuta björnpasset samt för deltagande i invigning Björn Jakt på Hållberget ca.17.00 med grillning och folkmusik på fiol av Ebon Ulmeryd Persson.

Jakt: 21 – 23 augusti.
Vi kommer att jaga i ett område på ca 10 000 hektar med det begränsade antalet jägare ges ett lågt jakttryck på markerna. Jakten bedrivs som drevjakt med hundar. Planeringen är att jaga två såtar per dag med lunchuppehåll i skogen.

Krav: Jaktdeltagaren skall ha med sig ansvarsförsäkring, giltigt jaktkort, björnpass, rött hattband el. likn. och vapenlicens.
Radio: 31 mhz, skogsantenn.
Boende/Mat:
Vi kommer att bo i moderna fembäddsstugor i Hamra Vildmarkscenters regi, där vi även kommer att inta våra måltider frukostkorg till stugan och middagsbuffé i en restaurang som ger en genuin Vildmarkskänsla.

Information och kontakt:
Sune Bodin 070-570 87 06 E-post: priority@telia.com
Pris: 8 000:-
I priset ingår björnjakt, boende i fembäddsstuga och frukostkorg, lunchgrill, middagsbuffé Björnjaktutbildning.

Bokning:
Via Gålö Jakt- och Kursgård/Boka Jakt

Ladda ner inbjudan!

Reservation för ändringar förbehålles.