Förbundsnyhet

74 personer vill bli regionchef i Jägareförbundet

Ansökningstiden för att bli Svenska Jägareförbundets nästa regionschef i mellersta Sverige är slut. Och intresset har varit stort. – Vi har fått in 74 ansökningar. Och det finns en stor spännvidd på både erfarenheter och kompetens. Sammantaget kan jag konstatera att vi fått in många ansökningar från människor som alla kan bidra till att utveckla förbundet, säger Bo Sköld, generalsekreterare.

2015-08-24

Men även på utlysta tjänster som jaktvårdskonsulent har intresset för att arbeta på Jägareförbundet ökat markant.
– Vi har ett strategiskt mål att bli en attraktivare organisation. Att vi attraherar kompetenta människor är en mycket positiv indikator på att vi är på god väg med det arbetet, säger Bo Sköld.

När det gäller tjänsten som regionchef i mitt har det kommit in ansökningar från personer med mycket hög kompetens och ledarerfarenhet från många olika branscher och nivåer.
– Nu ska vi påbörja viktiga arbetet med att välja ut ett antal personer till en första intervjuomgång. Vi räknar med att vara igång med det arbetet om cirka tre-fem veckor. Målet är att den nya personen ska börja arbeta på förbundet efter nyår, beroende på hur vi kommer överens, säger Bo Sköld.