På pass med bössa i handen.

Tala om vad du tycker i enkäten om jämställdhet i jakten. Foto: Johanna Thörnqvist

Enkätundersökning om jakt och jämställdhet

Hur upplever män och kvinnor bemötandet i jakten? Är du jägare, hjälp till och tala om vad du tycker i en pilotundersökning om jakt och jämställdhet.

2015-09-21

Emil Rytterstedt studerar sociologi vid Lunds universitet. Just nu håller han på att skriva en examensuppsats som ska handla om jakt och jämställdhet.

- Jag försöker finna hur män och kvinnor upplever bland annat bemötandet från Svenska Jägareförbundet, Jägarnas Riksförbund, jaktlag och -kamrater, länsstyrelsen och så vidare.

Emil försöker nu hitta respondenter för sin pilotundersökning för att testa om hans frågor och metod är korrekt.

- Deltagandet är anonymt och kan inte kopplas till någon personligen. Den data som fås av undersökningen behandlas konfidentiellt och ingen annan än jag och min handledare kommer att ha tillgång till den.

Emil Rytterstedt ber nu om hjälp med att fylla i enkäten.
- Det skulle betyda mycket för mig och för framtida sociologisk forskning med fokus på jakt och jaktkultur.

Enkäten är avslutad!