Foto:Bokmässan i Göteborg

Förbundet på bokmässan i Göteborg

Kan man nå nya jägare och förklara vad jakt är på Bokmässan i Göteborg? Jägareförbundet Västra Götaland väst prövar nya metoder för att nå människor som man normalt inte träffar – med målet att sprida kunskap om jakt och viltkött.

2015-09-23

Bok- och biblioteksmässan är en stor tillställning som lockar runt 100 000 besökare. Den börjar torsdag den 24 september och pågår i fyra dagar. I avdelningen Trädgård och Mat kommer Jägareförbundet att hålla till, tillsammans med Studiefrämjandet.
Främst kommer förbundet att prata om viltmat, men också förklara vad jakt är och hur man gör för att börja jaga.
Under de fyra mässdagarna kommer det också att hållas föredrag på Trädgårdsscenen av Christina Nilson-Dag (torsdag-fredag), Magnus Rydholm (lördag) och Torsten Mörner (söndag).
Medlemmar är naturligtvis välkomna till monterplats F01:10 under bokmässan som pågår 24 till 27 september.