Nu ökar Jägareförbundet

Svenska Jägareförbundet har haft några tuffa år när medlemsantalet sjönk. Men nu har det vänt. – Vi ökar. Vi är 2000 fler medlemmar än vid samma tidpunkt förra året, säger Bo Sköld, generalsekreterare.

Bo Sköld, generalsekreterare. Foto: Madeleine Lewander

2015-10-12

Att vända en negativ trend är ingen lätt sak. Därför har hela Svenska Jägareförbundet arbetat målmedvetet med frågan.
– Förtroendevalda har tillsammans med personal gjort ett fantastiskt arbete, säger Bo Sköld.
Han understryker att frågan är mycket större än att bara värva fler medlemmar.
– Att arbeta målmedvetet med medlemsvärvning är en grundförutsättning, men det handlar också om att göra rätt saker, vara tydlig i kommunikationen, vinna jaktfrågor, leverera bra utbildningar, visa upp vad vi gör och står för. Dessa siffror pekar verkligen mot att vi är på rätt väg med att bli en attraktivare organisation, säger Bo Sköld.
19 stycken av Jägareförbundets 22 länsföreningar har fler medlemmar i september än vid samma tidpunkt förra året.
– Ett bra kvitto på att vårt långsiktiga och målmedvetna arbete ger resultat. Ett stort tack till alla de som hjälper till och gör förbundet ännu bättre, fortsätt – våga fråga! säger Bo Sköld.