Vildsvinsgalt

Då vildsvinens utbredningsområde nu närmar dig Göteborg så är temat vildsvinsförvaltning i tätort högaktuellt. Foto: Thomas Olsson

Samverkan i vildsvinsfrågan leder till utbildningsturné

Jägareförbundet står tillsammans med LRF (Lantbrukarnas Riksförbund), Göteborgs Stad, Skogssällskapet och Studiefrämjandet som arrangör till en föreläsningsturné runt Göteborg för att höja kunskapen om vildsvinsförvaltning i stadsmiljö.

Porträtt Anders Nilsson

Anders Nilsson.

2015-10-20

Då vildsvinens utbredningsområde nu närmar sig Göteborg så är temat vildsvinsförvaltning i tätort högaktuellt.

Det är den erfarna jaktvårdskonsulenten från Sörmland, Anders Nilsson som kommer att hålla i träffarna.

- Vi hoppas och tror att intresset för denna fråga är stort och att det kommer mycket folk till träffarna säger jaktvårdskonsulent Hanna Ståhl som är kontaktperson för arrangemanget.

Alla intresserade är varmt välkomna att anmäla sig till träffarna.

Fredrik Ustrup