Förbundsnyhet

Jämthund med älgjägare.

Motioner ska vara inne senast 31 december! Foto: Madeleine Lewander

Vill du påverka Jägareförbundets arbete?

Årsskiftet närmar sig. Förberedelserna för årsmötena ute i länets jaktvårdskretsar pågår för fullt. Det är i kretsarna som den lokala verksamheten bedrivs och det är kretsen som bevakar jaktfrågorna på lokal nivå.

Jägareförbundets logotyp

Vid kretsen årsmöte har alla medlemmar i Jägareförbundet möjlighet att använda sin rösträtt.

2015-10-16

Hur varje enskild krets arbetar varierar en hel del, men förutom ett stort och viktigt arbete vad gäller älgjaktsförvaltningen så bedrivs också olika former av utbildning, skytte, ungdomsverksamhet och skolkontakter.

Det är till kretsen du som enskild medlem kan vända dig om du har frågor och synpunkter på Jägareförbundets verksamhet, eller om du har idéer som du tycker vore intressanta att pröva på inom jaktens område.

Motioner före 31 december

Ett sätt att påverka Jägareförbundets verksamhet både på krets- läns- och riksnivå är att lämna in förslag i form av motioner till kretsens årsmöte. Motionerna måste vara inlämnade till kretsen innan årsskiftet för att kunna förberedas inför årsmötet. Förslagen kan gälla allt från stort till smått.

Skriv tydligt vilket beslut du vill att kretsens årsmöte ska ta och om du vill att motionen ska gå vidare till länsföreningen eller Svenska Jägareförbundet.

Vid kretsen årsmöte har alla medlemmar i Jägareförbundet möjlighet att använda sin rösträtt!

Valberedningen

Vid årsmötet väljs också styrelsen för jaktvårdskretsen. De är dessa personer som företräder Jägareförbundet på lokal nivå och ska föra fram dina åsikter om jakten och viltvården. Kontakta valberedningen i din krets om du har förslag på någon som du tror skulle driva dina frågor på bästa sätt, vi behöver alla goda krafter för att driva jaktens frågor framåt!

Björn Sundgren

Är du inte redan medlem? Det blir du enkelt här!