Jaktspringer spaniel med mustasch.

Är du jägare och har mustasch kan du också lägga upp en snygg bild i sociala medier i samband med att du ger en gåva och tagga den #jägaremotprostatacancer. Foto: Madeleine Lewander

Tagga jägarmustaschen och ge ett bidrag mot prostatacancer

Nu startar kampanjen Jägare mot prostatacancer. Initiativtagare är två jägare, Erik Falk och Gustav Friberg.

2015-11-03

- Vi kände att vi ville göra något när sjukdomen har drabbat flera personer i vår närhet, både släktingar och vänner, berättar Erik Falk.
- Så vi beslutade oss för att starta en insamling i mustaschkampen mot prostatacancer och kalla den "Jägare mot prostatacancer". Nu gäller det att nå ut till så många som det bara går!
- Målet är än så länge att få ihop 10 000 kr under november. Men det är möjligt att vi håller på året ut.
Tanken är att jägare och jaktlag ska kunna bidra på ett enkelt sätt. Exempelvis ta ut en liten startavgift eller fällavgift på jakterna i november månad eller kanske sälja en del av det köttet för att skänka en valfri summa till insamlingen. Det är så vi kommer göra, säger Erik.
Det går också att bidra direkt genom att klicka sig in på insamlingens sida eller gå in på hashtaggen #jägaremotprostatacancer
Tagga gärna även era jägarmustascher med #jägaremotprostatacancer i samband med att ni ger ett bidrag.
- Vi hoppas att Sveriges jägarkår vill visa att detta är viktigt och hjälpa oss. Många bäckar små.