Jägareförbundet i Almedalen

Svenska Jägareförbundet kommer även i år vara aktiva under politikerveckan i Visby.

2016-06-28

Alla är välkomna till seminariet VAD SKA VI HA NATUREN TILL? Onsdagen den 6 juli kl 14 i Saltboden, Tage Cervins gata 3. Där spanar Göran Greider och Maria Wetterstrand in framtiden tillsammans med professor Sara Cousins och Bo Sköld samt Daniel Ligné från Svenska Jägareförbundet.

Seminariet kommer även sändas på webben.

Henrik Ekman leder diskussionen om jägarnas roll och hur vi konsumerar natur i framtiden.

Dessutom håller Jägareförbundet Gotland öppet hus med simulatorskytte och information om vilt och jakt, måndag – onsdag kl 9.30 – 15.30. Också i Saltboden.

Under veckan kommer Jägareförbundet träffa så många politiker och opinionsbildare som möjligt och informera om aktuella jaktfrågor.