Jakthund - Hem

Jakthundens Dag 24 april 2016

Detta är en dag med våra jakthundar i centrum. Det är gratis att komma och titta samt att visa upp hundrelaterade saker. Åkulla friluftsgård, en mil öster om Varberg.

2015-11-25

2015 års Jakthundens Dag drog ca 900 besökare och ungefär 35 rashundsklubbar kom och visade sina raser. Vi hade även besök av en permobjörn samt svenska jägareförbundets nationella hundgrupp som visade mentaltest. Även nationella viltolycksrådet var på plats samt veterinär, det fanns vildsvin på vajer och vi hade spanieluppvisning och apporteringstävling med mera.
Tanken med dagen är även att tänka på nästa generation av jägare och hundförare. Vi vill vara noga med att förklara ALLA pengar som skänks under dagen går oavkortat till den organisation som vi har valt. Vi tar inte en krona, glädjen av att se er i en vacker miljö med hundar räcker för oss.

Tidigare års gåvomottagare:

• År 2014 Barncancer fonden 21 679kr (ca 700 besökare)
  • År 2015 Ronald McDonalds fonden 36 507kr (ca 900 besökare)
  • År 2016 går pengarna till Varberg för liv, Almers hus.
    De samarbetar med barncancerfonden. Det kommer snart mer info samt länkar till deras sida (se vår facebooksida).

Nu är frågan till er: Vill ni vara med 2016?
Anmäl er om ni

• Representerar någon rasklubb
  • Säljer hundrelaterade produkter
  • Vill vara sponsorer till vårt lotteri
  • Har övriga förslag om hur vi kan göra detta till en trevlig dag

Datum/Plats: 24/4 2016, Åkulla friluftsgård, en mil öster om Varberg.
Vi finns på Facebook: Jakthundens Dag i Varberg 2016
Arrangör:
Tomas Lindh, Jägareförbundet Varbergs Jaktvårdskrets, Jägareförbundet Halland.

Varmt välkomna med anmälningar eller frågor!