Mostphoto Fotograf: Madeleine Lewander

Viltundersökarutbildning 16 april på Skedhult

tisdagen den 16 april kl 17:30,

Obs anmälan pris 1200 kr Det här är en utbildning för dig som ska undersöka vilt före leverans till en vilthanteringsanläggning. Kursen handlar om slakthygien, viltets anatomi, lagstiftningen och inte minst att lära sig reagera när ett djur inte verkar friskt.

KALENDER Bli en resurs för jaktlaget och lär dig att avgöra om ett fällt vilt är friskt!

Svenska Jägareförbundets viltundersökarutbildning är granskad av Livsmedelsverket och handlar om slakthygien, viltets anatomi, lagstiftning och att lära sig reagera när ett djur inte verkar friskt.

Du lär dig att utföra yttre och inre undersökning, vad du ska reagera på som onormalt samt aktuell lagstiftning och hur en undersökning ska dokumenteras. Med genomförd utbildning kan du själv undersöka viltet före leverans till vilthanteringsanläggning.

Utbildningen genomförs runt om i landet. För kursdatum nära dig och anmälan se: https://jagareforbundet.se/utbild.../kurser/viltundersokare/

Visa mindre

Längd:
Cirka 8 timmar.

Förkunskaper:
Jägarexamen eller likvärdig kunskap genom annan utbildning eller verksamhet.

>> Boka <<

Köpvillkor >>

Den 16 april kl 17:30 -22:00 på Skedhult säteri utanför Eksjö.

Gunnar Lindblad

Medlemspris