Blekinge

Utbildning av rovdjurslådan på Naturrum i Ronneby

Jägareförbundet Blekinge kallar till utbildning torsdagen den 2 oktober klockan 18:30.

2014-09-23

Lådans innehåll!

För att kunna få lov att låna Länsstyrelsens rovdjurslåda måste berörd person gå en kurs för att lära sig använda lådan på rätt sätt och känna till dess innehåll.

Eftersom materialet i lådan är ömtåligt skall det behandlas varsamt, därför denna utbildning innan lån.

Lådan passa att användas på olika träffar som t.ex. kretsens rovdjursansvarige kan inf. på älgmöten, kretsmöten och inte minst vara i skolan och tala om viltvård, jakt och fauna.

Även att våra spårtolkar kan vara ute på olika möten/träffar och inf. om rovdjur och den obs och spårrapportering vi hjälper Lst. med.

Om rovdjursansvarig i kretsen önskar ta med någon som är intresserad är det ok, men informera undertecknad innan kursen.

Anmälan till undertecknad senast tisdagen den 30 sept.

Jägareförbundet Blekinge
S-E Harrysson