bakgrund

Värmland

Rådjursjaktskurs på Jägartorpet 20-22/10

Utbildningen startar fredag 20/10 kl 18.00 vid Torpet Rådjursjaktskurs. Här får du introduktion i rådjursjakt med drivande hund såväl teori som praktik. Även utbildning i omhändertagande av bytet ingår Valfritt vapen, hagel eller Kula lägst klass 2

2023-09-13

Kostnad för kursen är 800 kr. Boende 300 kr/natt. Du behöver ha med dig lakan örngott, handduk. Det gäller också egen mathållning.

All anmälan till deltagande ska göras senast 14 dagar före aktuell jakt. Du anmäler dig på mail:  janolov.r@gmail.com

Då vill vi ha ditt namn, telefonnummer, mail, vilket länsförbund du tillhör och när du tog jägarexamen.

Alla jakter innehåller utbildning i jaktens genomförande, tänka på när du står på pass, säkerhet, tillvaratagande av bytet med mera.

Räv behålls av skytten.

Rådjur kan köpas av skytten. Vuxet djur 600, killing 350kr. Trofé tillfaller skytten.

Du får mer information en vecka före jakten när du anmält dig.

Jakter kan komma att ställas in beroende på väder eller för få anmälda. Om så sker så får du som anmält dig meddelande om detta.