Värmland

Foto: Madeleine Lewander

Jägarskolan Exklusiv

En jägarskola utöver det vanliga på en av landets modernaste skytteanläggningar i Grums, södra Värmland. Tillsammans med duktiga föreläsare och instruktörer hjälper vi dig till rätt förutsättningar för att du ska kunna ta jägarexamen.

2024-04-11

Studiefrämjandet, i samarbete med Jägareförbundet Värmland och Vildmarken Skytte- och eventcenter i Södra Värmland, erbjuder en jägarskola utöver det vanliga.

Vår semiintensiva jägarskola sträcker sig över ungefär en månad och kombinerar digitala och fysiska träffar för att ge dig tillräckligt med tid för reflektion och inlärning. Vi använder Svenska Jägareförbundets läromedel - Jägarskolan, allt du behöver veta för att ta Jägarexamen.

NÄR? Kursen börjar med en digital kvällsträff den 2/5.
Tre veckor senare träffas vi från lunch torsdag 23/5 till lördag eftermiddag 25/5.
Nästa träff är återigen digital den 30/5.
Vi avslutar sedan med en fysisk träff från lunch torsdag 6/6 till lördag eftermiddag 8/6 då även jägarexamen avläggs på en närliggande provbana.

VAR? De fysiska träffarna äger rum på Vildmarkens Skytte- och eventcenter i Grums, där vi har tillgång till moderna konferenslokaler och skyttebiograf med den senaste tekniken. Vi tränar även praktiskt skytte hos Grums Jaktskytteklubb.

Under kursen täcker vi teoretiska ämnen som ekologi, artkunskap, hundar, jaktformer, vapen och säkerhet samt aktuell lagstiftning. Vi inkluderar också alla praktiska moment för jägarexamen, såsom säkerhet med vapen, skytte och avståndsbedömning.

KURSPRIS? För 5 dagars kurs, inklusive två distanskvällar, förmiddagsfika, luncher, eftermiddagsfika och middagar, är priset endast 11 500 SEK. NOTERA! Möjlighet finns att dela upp kurskostnaden på tre avbetalningar.
Ytterligare kostnader tillkommer för ev. boende, för ammunition och förbrukningsmaterial till skyttet samt Naturvårdsverkets provavgifter från 1500 SEK.

För ytterligare information och anmälan klicka HÄR