Norrbotten

Vinnare av Eukanuba hundmat under Noliamässan

Under Noliamässan genomförde Jägareförbundet en tävling med tipsfrågor med vinster i form av en årsförbrukning hundmat från Eukanuba per tävlingsdag. Vinnarna är nu utsedda utifrån att de dels hade alla rätt på frågorna, dels hade den enligt juryn bästa motiveringen i fritext.

2014-08-14

Lördag 2 augusti: Ingemar Berglund, Vidsel
"Dom håller ihop jakten som helhet, dvs inte bara ATT vi får jaga utan också VAD vi får jaga och NÄR vi får jaga. Jägareförbundet engagerar sig i otroligt många frågor utöver själva jakten som även dom har stor betydelse för helheten"

Söndag 3 augusti: Jörgen Degerlund, Boden
"Träffsäkert med frihet och ansvar till jägarna"

Måndag 4 augusti: Björn Borg, Luleå
"Jag som är ung och i början av en jägarkarriär kan genom Jägareförbundet få utbildning och mycket information vad gäller jakt"

Tisdag 5 augusti: Victor Ruumensaari, Råneå
"Jag är ungdom och har varit på många olika läger som varit väldigt lärorika och intressanta. Där har jag lärt mig mycket om jakt och viltvård. Har även lärt mig göra världens godaste viltgryta"

Onsdag 6 augusti: Kurt Lundgren, Älvsbyn
"Jägareförbundet är ett förbund som jobbar för alla jägare, stor som liten, ung som gammal, rik som fattig, man som kvinna. Det tycker jag är det bästa för mig och alla andra jägare"

Torsdag 7 augusti: Annica Fredriksson, Kalix
"Jagar inte men tycker att det finns ett bra förbund som jobbar för jägarna och djuren"

Fredag 8 augusti: Eva Engman, Koskullskulle
"Jag tycker att eftersöksverksamheten är mycket viktig och bra"

Lördag 9 augusti: Joakim Sandberg, Piteå
"Ett förbund som jobbar för medlemmarnas önskemål kring jakt och etik. Tillvaratar och försvarar vårt intresse att få bevara jakten"

Söndag 10 augusti: Niklas Persson, Trehörningsjö
"Bevaka och begränsa mårdhundens spridning i norra Sverige"

Vinnarna är kontaktade och kommer vid kontakt med Eukanuba att få välja valfritt foder.

Stort grattis till alla vinnare. Totalt lämnades över 700 tipslappar in i tävlingen.