Jönköpings län

2023-10-30

Inventeringen av rovdjur är i full gång och viltkameror blir ett allt viktigare verktyg i arbetet. Den här kvällen får du en grundutbildning i viltkamerans många funktioner och hur du praktiskt använder den, med tips om allt från placering och riggning till de regler som måste följas.

Rovdjursinventeringen ligger till grund för förvaltningen av stora rovdjur i Sverige. Det är bland annat utifrån inven­teringsresultaten som myndigheterna kan fatta beslut om licensjakt. Jägareförbundets rovdjursexpert Gunnar Glöersen delar här med sig av sin mångåriga erfarenhet av rovdjuren och hur man fångar dem på bild.

Anmäl dig på: https://jagareforbundet.se/utbildning/kurser/tema-kamerainventering/2023-11-02-digital2/