Köpings Hallstahammars Jaktvårdskrets - Svenska Jägareförbundet

Fotograf: Lennart Hansson / Mostphotos

Köpings Hallstahammars Jaktvårdskrets

Anslagstavla för Köping Hallstahammars Jaktvårdskrets

Här kommer lite länkar till kretsens aktiviteter under 2020.

Välkomna!

Arrangör Jaktvårdskretsen  Köping/Hallstahammar i samarbete med Hallstahammars Jaktskytteklubb

Rekommendation skytteverksamhet

Rekommendationer vid skytteverksamhet med anledning av Covid-19.

Nu har FH (Folkhälsomyndigheten) kommit med nya rekommendationer i allmänna råd som berör skyttet i både tävling och träning. Detta med anledning av bl.a. förbudet att högst 50 personer får samlas på en plats.

Efter att regeringen utfärdat ett förbud har FH gett nya rekommendationer https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/nya-allmanna-rad-hall-avstand-och-ta-personligt-ansvar/ Efter det har även RF (Riksidrottsförbundet) och Skyttesportförbundet gett rekommendationer om tävling och träning.

FH har utifrån regeringens förbud kommit ut med rekommendationer i så kallade allmänna råd. Där står att matcher, träningsmatcher, tävlingar och cuper ska skjutas upp för att minska smittspridning av coronavirus. Detta gäller tillsvidare. Den 2 april kom FH med ett förtydligande om att träningsmatcher utomhus kan genomföras i lagidrotter. Detta gör att vi kan fortsätta träna skytte på våra banor och i övrigt följer rekommendationerna.

Verksamhet 2020

Verksamhet 2019