Blekinge Sjöjaktvårdsförening - Svenska Jägareförbundet

Blekinge Sjöjaktvårdsförening

Blekinge Sjöjaktvårdsförening tar tillvara kust befolkningens jakt frågor.

Sjöjaktsvårdsföreningen anordnar sedvanlig ejderskådning ute på Uttorp den 14/4! samling klockan 8:30 på parkering. vi bjuder på grillad korv, Dryck får man själv ta med sig! OBS glöm inte varma kläder och kikare

--------------------------------------------------------------------------------------------

Några ärenden som vi tidigare haft och fått gehör för är bl.a. att alla fast boende i Blekinge Län har rätt att jaga på allmänt vatten. Via motionsvägen har vi vunnit gehör för att få använda hjälpmotor vid sjöfågeljakt, tidigare fick inte båtmotorn finnas i båten överhuvudtaget (att observera är att motorn skall var avstängd en minut före skott får lossas). Föreningen får söka tillstånden vart 3:e år.

Här kan du läsa vad som gäller för att jaga på allmänt vatten.

Som medlem i föreningen får du många förmåner som nedan

Fällor

Minkfällor till pris av 300 kr, ej medlem 500 kr
Göran Pettersson, Skäggeryd, 370 45 Fågelmara tel. 0455‑364 307  handhar Minkfällorna, uppvisa att du är medlem i Blekinge Sjöjaktvårdsförening.

Som medlem får Du låna klubbens lerduvekastare
  • Kastvinkeln ändras automatiskt
  • 300 kr/helg
  • Kastaren hämtas och återställs genom "hyresgästens" försorg
  • Denne ansvarar också för att maskinen transporteras och behandlas på sådant sätt, att den inte tillfogas skada
  • Ring eller maila till Mats Blomkvist

Varför inte bli medlem i föreningen, Du kan få många fina tips och uppslag , samtidigt som du får tidningen Sjöjägaren hem direkt i din brevlåda.

Medlemmsavgiften är 100 kr för enskilld och för hela familjen 150 kr.

PG 581692-1

2013-03-10 2019-04-12