VÅRA MEDLEMSKAP - Svenska Jägareförbundet

VÅRA MEDLEMSKAP

Här hittar du information om vad som ingår i våra olika medlemskap. Vill du bli medlem, klicka på länken uppe till höger "Bli medlem".

Ordinarie medlem                               600 kr/år
För den aktive och intresserade jägaren!

• 11 nummer av Svensk Jakt/år (varav ett dubbelnummer)
  • Ansvars- och olycksfallsförsäkring för dig
  • Eftersöks- och Rovdjursförsäkring om din hund råkar illa ut i samband med av polisen initierat eftersök eller rivet av varg, björn, lo, järv eller kungsörn

Ordinarie medlem utan tidning        300 kr/år
Till dig som vill ha allt utom tidningen. Kanske är ni flera medlemmar i hushållet och tycker det räcker med en tidning.

Stödmedlem                                          300 kr/år
För dig som inte jagar men vill stödja förbundets viktiga arbete. Kanske har du lagt bössan på hyllan och hunden framför brasan.

• 11 nummer av Svensk Jakt/år (varav ett dubbelnummer)

Ungdomsmedlem                                 300 kr/år
Maxålder för ungdomsmedlemskap är 25 år.

• 11 nummer av Svensk Jakt/år

Föreningsmedlemskap                                 600 kr/år
Även föreningar kan vara medlemmar i förbundet. Dels för att stödja och påverka verksamheten och dels för att kunna få del av bland annat ansvars- och olycksfallsförsäkringar och juridiskt stöd i jaktliga frågor. Mer information om föreningsmedlemskapet hittar du här.

Utlandsmedlemskap
Är du bosatt i utlandet och kommer hit och jagar, är det förstås bra att vara med i Jägareförbundet. Du kan vara medlem MED (pappers)tidning, UTAN tidning och med e-tidning (svenskjakt.se). På grund av dyrare porto till utlandet kostar medlemskap MED tidning 950 kronor, UTAN tidning 300 kr och med e-tidning 600 kr per år.

Jaktgäster                                 300 kr/år
Har du vänner och bekanta som kommer till Sverige och jagar kan de bli tillfälliga medlemmar för att vara försäkrade här i landet. Jaktgäster betalar 300 kr per år, får inga tidningar. Fördelen med att registrera sig som jaktgäst är att man då slipper få en påminnelse när medlemsåret går mot sitt slut.

Medlemsservice
Medlemsservice finns till för att stödja dig som medlem och för att hjälpa dig att ta del av dina förmåner. Har du frågor ska du kontakta våra duktiga administratörer. Öppet helgfria vardagar kl 8.30-12, 13-16. Du når dem på 020-22 00 10 eller medlem@jagareforbundet.se

Läs mer om förbundets hantering av personuppgifter.

2013-01-14 2016-12-09