Blekinge

Foto:Kent Löving

Rasmus från Jaktpuls höll föredrag

Rasmus från jaktpuls höll ett intressant föredrag

Ordförande Linda tackar Rasmus för ett utmärkt föredrag. Foto: Kent Löving

2019-12-08

Länsföreningen hade bjudit in Rasmus Liljeblad till att hålla ett föredrag för främst unga jägare men även äldre var välkomna. Det känns skönt att höra denna lugna smålänning prata  på småländska. Han har ett stort kunnande både vad gäller vildsvinsjakt som eftersök. Dessutom varvar han prat med filmer som han själv gjort. Detta fängslar åhörarna. Ett mycket intressant föredrag. Rasmus är välkänd för de flesta som tittar på jaktfilmer på Youtube. Hans filmer kan ses på jaktpuls.

Vad som var än roligare var att gruppen "unga jägare i Blekinge" nu har fått en styrgrupp! Några av de ungdomar som var på föreläsningen nappade på att köra igång med jakt för unga. De skall planera och genomföra, på ett enkelt och lagom sätt, aktiviteter för ungdomar i länet. De har egen budget. Länsföreningens styrelse kommer alltså inte att "lägga sig i" vad gruppen gör. Förutom att stötta vid behov, naturligtvis.

Är du under 26 år och jaktintresserad så finns gruppen på Facebook - Unga jägare blekinge.
Det kostar inget att vara med och vill du bli medlem i Svenska jägareförbundet så kommer det kampanj för billigare pris första året.

Kent Löving