Blekinge

Linda invald

Blekinge har fått sin första ledamot i förbundsstyrelsen för Jägareförbundet.

2024-06-15

Linda Mattisson Olsson har vid årets stämma för Jägareförbundet valts in i förbundsstyrelsen för Jägareförbundet.

Linda har varit ordförande i Jägareförbundet Blekinge JFB i sex år. Hon är van att stå upp för rätt och rättvisa. Detta har naturligtvis retat en del men glatt många andra. Hon har aldrig tvekat att utmana och står för sina åsikter.
 Bakgrund: Linda är femtio år gift och tre barn. Hon bedriver verksamhet i Stengrepen med jaktaffär, skjutbanor, hjorthängn och stuguthyrning. Hon har alltid fascinerats av jakt och skytte. Hon har deltagit i och tagit många medaljer i skytte-SM gevär varav två guld.
Linda efterträds av Carl-Douglas Lundgren som ordförande i JFB.
JFB Blekinge kommer naturligtvis sakna Linda, även om hon sitter kvar i styrelsen men vi är helt övertygade om att hon kommer att tillföra energi och beslutsamhet i förbundsstyrelsen.

Jägareförbundet har som uppgift att, bland annat, ansvara för eftersöksjägarna, information till allmänheten om praktisk jakt och förvaltning av vilt, ansvara för viltdatainsamling, vara remissinstanser, förvalta invasiva arter, viltövervakning, viltprovtagning, klövviltförvaltning.
Jägareförbundet har en budget på cirka 50 milj kr som finansieras av jägarna själva i form av jaktkortsavgiften.