bakgrund

Kosläpp

Kosläpp på Naturbruksgymnasiet, Bräkne Hoby

2022-04-10

Kosläppet har av naturliga skäl inte genomförts på två år. Det märktes på mängden besökare. Många valde att besöka skolan denna soliga men blåsiga och kalla dag.

Jägareförbundet Blekinge var där och spred information om jakt och viltvård. Rovdjurslådan med allehanda skinn, horn och skallar kompletterat med Svennes egna skinn rönte mest uppmärksamhet, som vanligt, bland såväl vuxna som barn. Bollkastning mot ett vildsvin med hål för träffytan roade många barn. De lyste dessutom upp när de fick godis som pris för att de träffat. Naturligtvis Så fick även de som inte träffade hålet pris. Frågan är bara vilka som hade roligast, barnen eller KG och Douglas som hejade och hade sig vilket även fick igång föräldrarna. Det lät nästan som en hemmamatch på Strandvallen när Mjällby vinner. Bilden är tagen när korna släpptes ut. Därav så lite folk runt Svenne. Korna kan vi inte konkurrera mot, vilket inte är konstigt. Det är ju kornas dag.

Text och bild: Kent Löving