bakgrund

Gävleborg

Foto: Madeleine Lewander

KM i Viltspår

Ljusdal-Ramsjö-Järvsö JVK bjuder in!

2024-05-07

OBS: Förlängd anmälningstid - Anmälan senast fredag 10/5 om det finns plats kvar.

KM i viltspår kommer att ske den 12/5 kl:10.00. Mötesplats: Hedsta mer info kommer via sms närmare till anmälda.
Pris: 200 kr och det betalas på plats via Swish.
Max antal deltagare är 5 st. Först till kvarn.
Anmälan sker vi sms till Tomas 070-5901769, vid anmälan lämnar man uppgifter om hundras, viltklövtyp, namn på ägaren, och telefonnr.
Sista anmälningsdag 5/5
Krav för att få delta:
-Medlemskap i svenska jägarförbundet.
-Hunden skall vara chippad och registrerad hos jordbruksverket.
-Försäkrad och vaccinerad.
-Kontroller kan förekomma.
-Deltagande hund får inte vara sjuk eller skadad.
Utöver/praktisk information:
-Medtag all utrustning som du brukar använda vid ett jaktligt eftersök. (ej vapen)
– FKD För att kunna delta i länsmästerskap som är nästa steg krävs att man har vapenlicens klass 1 ändamål jakt.
– Jaktvårdskretsen accepterar inte deltagare som agerar oetiskt, säkerthetsmässigt bristfälligt, eller bryter mot lagar och föreskrifter. Om förare brister i sitt omdöme vad som avses etik och/eller säkerhet eller om hunden uppvisar ett oönskat beteende eller blir skadad har tävlingsledningen rätt att avvisa ekipaget.
-Arrangörer och funktionärer avsäger sig allt ansvar för skada eller förlust som kan uppstå för deltagare och hundar i samband med mästerskapet