Blekinge

Foto: Kent Löving

Kosläpp i Hoby

2023-04-22

En vanlig och trevlig tradiotion med kosläpp på naturbruk i Bräkne Hoby. Jägareförbundet Blekinge var på plats och informerade och lät barnen leka. Hornen och skinnen var som vanligt populära. Barnen frågar ju med mer nyfikenhet än vuxna. Kul och efter en stund erkänner även en del vuxna att de inte vet vad det är för djur, kul. MEN, frågan är om inte bollkastningen mot ett vildsvin var populärare i år. Köerna var stundtals långa kring detta. Det är viktigt att vi i Jägareförbundet kommer ut till dessa avennemang och informerar om djur och viltförvalrning. Det är många som aldrig sett en utter tillexempel. Eller varför inte hornet från en Davidshjort?