Sverige är ett fantastiskt jaktland, här kan vi faktiskt jaga året runt. På bilden duvjakt. Foto: Wilda Lewander

Gott Nytt Jaktår alla jägarvänner!

1 juli börjar det om och vi går in i ett nytt jaktår. Och Sverige är ett fantastiskt jaktland, här kan vi faktiskt jaga året runt.

2024-06-30

I juli är vildsvinen lovliga. Vi är många som använder våra semesterdagar, eller -nätter, till att med hög puls smyga i grödorna under ljusa sommarnätter.
Nu kan vi också jaga kråka, skata och kaja. För att inte tala om måstet för många att reka inför kommande bockjakt, förbereda våra hundar och mycket, mycket annat som finns att göra för oss jägare.

I augusti drar det igång på riktigt med många jaktpremiärer.

Mellan sol, regn och bad har en jägare alltid något att göra, även under sommaren. Det blir aldrig riktigt tråkigt.

Även Jägareförbundet jagar vidare. Trots att vi är väldigt nöjda med alla våra  medlemmar vill vi bli ännu fler som jobbar för att utveckla och behålla förvaltningen av våra fantastiska viltstammar.
Jakt, det roligaste som finns och samtidigt så vansinnigt viktigt.

Vi jägare behövs.

Nytt jaktår betyder också att det är dags att betala jaktkortet, det gör du enkelt på Naturvårdsverkets webbplats.
Dags också att betala medlemsavgiften. Är du medlem med tidning behöver du betala snarast möjligt för att inte missa Svensk Jakt. Har du inte fått din avi, kontakta Medlemsservice.
Kontakta Medlemsservice här

Svenska Jägareförbundet önskar alla jägarvänner ett riktigt Gott Nytt Jaktår!

Se också vår nyårsfilm, dags att börja längta!

Bli medlem

Jägareförbundet jobbar hela tiden för att du även i framtiden ska kunna njuta av de fantastiska jaktmöjligheter som vårt land erbjuder.  Se därför ditt medlemskap som en försäkring för att du ska få behålla det du har idag.

675 kr/medlemsår

• Tidsskriften Svensk Jakt.
  • Ansvars- och olycksfallsförsäkring.
  • Trafikeftersöks- och rovdjursförsäkring för din hund.
  • Medlemsrabatter och erbjudanden.
Läs mer om våra medlemskap