Blekinge

Årsstämma för 2023

Årsstämma för 2023 med Jägareförbundet Blekinge, JFB

2024-04-16

JFB höll årsstämma i folkhögskolans lokaler i Bräkne Hoby. Innan stämman bjöd JFB på middag bestående av baconlindad kyckling och potatisgratäng, mycket gott.

Stämman inleddes med en tyst minut för bortgångne styrelseledamoten Calle Tunroth aldrig glömd men saknad.

Mikael Samuelsson från förbundet informerade om vad som hänt och vad som är på gång såväl inom förbundet som utanför. Därefter började själva stämman som med sedvanlig ackuratess leddes av Anders Åkesson.
Det mest häpnadsväckande var att Linda Mattisson Olsson avgick som ordförande på eget initiativ. Linda har suttit på posten i sex år och gjort ett fantastiskt jobb. Hon stannar dock kvar som styrelseledamot.
Carl-Douglas Lundgren valdes som ny ordförande.
Nya ledamöter som invaldes var, Magnus Pettersson och Hans-Olof Westerlund. Stämman i övrigt flöt som ett rinnande vatten. Valberedningen omvaldes.

Utmärkelse till personer som utmärkt sig på ett eller annat sätt tilldelades:
Thimmie Afferdahl, årets ungdomsledare
Gillis Svensson, årets jaktkamrat
JFB utmärkelse i guld för 40 års medlemskap tilldelades Lars Carlsson
Mikael Olsson gratulerades som länsmästare i eftersök