Skaraborg

Foto: Madeleine Lewander

Välkommen på rävjakt

Den 24 februari 2024 anordnar Jägareförbundet Skaraborg rävjakt på Torsö, Mariestad för dig som är medlem i Jägareförbundet Skaraborg. Du som läser jägarexamen eller ungdom under 18 år är välkommen som uppsiktsjägare utan kostnad.

2024-01-29

Vi kommer jaga räv med drivande hund och grythund. Vi jagar med hagelvapen klass 2.

Samling vid Grillkojan klockan 08.00. Ca 1,8 km in på Hattareviksvägen som leder till Hattarevik badet på Torsö.

Vi använder jaktradio 155 Hz kanal 1 pilotton 123,0. Du som deltar i jakten skall kunna uppvisa giltigt statligt jaktkort och giltig vapenlicens. Även giltig ansvarsförsäkring och godkänd ammunition ska kunna visas upp.

Kostnaden för jakten är 100 kronor, (gäller ej jägarskolelever och ungdom under 18 år) betalas i samband med anmälan.

Efter första såten (ca kl 12.00 ) kommer vi att tända en eld vid Grillkojan och bjuda på korv med bröd.

Glöm inte lämpliga kläder för rådande väder, minst ett plagg, gärna två skall ha signalfärg (gärna både röd och gul). Jakten kan med kort varsel ställas in vid sträng kyla, mycket snö/svaga isar.

Anmälan görs till Krister Theander.  theandermaskin@gmail.com  telefon 070-658 96 49 eller Åke Johansson ake.johansson.skultorp@gmail.com telefon 070 922 07 08.  Senast den 19 februari