S Älvsborg

Vildmarksläger för ungdomar

26-27 augusti!

2023-07-07

Under sista helgen i augusti kommer vi inom Region Syd att anordna ett regionalt ungdomsläger för ungdomar i södra Sverige.

Arrangör är jägareförbunden inom regionen som tillsammans arrangerar ett vildmarksläger för ungdomar mellan 12–17 år.

Lägret är kostnadsfritt och det finns totalt 36 platser. Först till kvarn. Anmälan sker via länk nedan (målsmans godkännande krävs).

Meddela eventuella allergier vid anmälan. Bekräftelse om din plats kommer två veckor innan lägret. OBS! Lägret är såklart drogfritt!

Tid: 26 augusti klockan 10.00 (ankomst från 09.00) t o m söndag 27 augusti klockan 15.00. Övernattning sker i stora tält. Tält finns att tillgå.

Plats: Skedhults Säteri, 575 96 Eksjö. (beachflagga)

Medtag: Sovsäck, liggunderlag, kåsa, tallrik och bestick (gaffel, kniv och sked), hörselskydd, ficklampa, kläder efter väder. Extra varma kläder att sova i är bra. Stövlar och regnkläder är bra att ta med samt hygienartiklar, personlig utrustning samt badkläder och handduk.

Planerade aktiviteter

• Lära känna varandra - femkamp
  • Skytte (Inga vapen medtages, finns att låna)
  • Överlevnad i naturen
  • Kräftfiske
  • Lydnadsträning av jakthund
  • Bad för den som vill

Klicka här för att anmäla dig senast 1 augusti!