På plats i Almedalen finns Mattias Olsson, Peter Eriksson, Dag Lidén, Kajsa Lindberg, Ulrika Karlsson-Arne och Daniel Ligné. Foto Privat

Almedalen – i medlemmarnas tjänst

Den kanske viktigaste uppgiften för Svenska Jägareförbundet är att stå upp för jakten och driva medlemmarnas frågor. Just därför är ett antal företrädare på plats i Almedalen. – Vi har ett späckat schema med massor av spännande möten, säger Peter Eriksson.

2023-06-27

I Almedalen finns också Jägareförbundet Gotland som möter besökare i en angränsande lokal. Där kan man också prova på simulatorskytte och få lite kunskap om fältvilt.
– I år har vi biologisk mångfald och fältvilt som tema för vårt arbete, men som alla förstår kommer älgen, rovdjur och fjälljakt också finnas med som viktiga frågor, säger Peter Eriksson, förbundsordförande.
Under dagarna kommer Svenska Jägareförbundet att träffa många olika organisationer, myndigheter och alla politiska partier.
– Under några dagar i Visby får vi tillfälle att diskutera jaktliga frågor med alla politiska partier och olika makthavare. Det gör att vi på utmärkt sätt kan driva medlemmarnas frågor, säger Peter Eriksson.