Landet runt

Carina Forberg från Åmsele blev den lyckliga vinnaren av vapenskåpet från Scandinavian Safe. Montage: Hanna Oscarsson

Årets vinnare på Utemässan i Lappland utsedd

VÄSTERBOTTEN. Tävlingarna i Svenska Jägareförbundets montrar är en populär del av närvaron på mässorna varje år. På Utemässan i Lycksele flockades besökarna runt vår kunskapstävling där man kunde vinna ett specialdesignat vapenskåp.

2023-06-21

Vapenskåp – i samarbete med Scandinavian Safe

Kunskapstävlingen om det specialdesignade vapenskåpet med Svenska Jägareförbundets logga i guld drog många besökare till montern. Men bara en person kunde vinna:

Carina Forsberg från Åmsele blev den lyckliga vinnaren av det fina skåpet.

Carina svarade rätt på alla frågorna och hade detta goda argument på frågan ”Vad har Svenska Jägareförbundet gjort bäst för dig och din jakt?”

- ”Jägareförbundet tar hand om mig som jägare; företräder mina intressen lokalt, nationellt och på EU-nivå, mina rättigheter och skyldigheter. Skapar debatt i viktiga frågor.”

Carina blev förstås jätteglad över vinsten och utbrast spontant:

- Så trevligt, så trevligt. Ja, vi bor här mitt ute i skogen, där det är bara kliva ut och jaga.

VR-skytte – i samarbete med GAIM

Den andra tävlingen, där vinsten är ett VR-kit från GAIM, avgörs mellan de tre mässorna Elmia Game Fair, Utemässan i Lycksele och Västgård Game Fair i Kall. Vinnaren utses senare i sommar efter att alla tre mässorna är över.

Stort tack till alla er som tävlat och som besökte Svenska Jägareförbundet  under Utemässan i Lycksele