bakgrund

S Älvsborg

Jägarskola på Rådde 2020-2021!

Utbildning med hög kvalitet och lugnt tempo!

2020-10-26

Välkommen till Jägarskolan på Rådde 2020-2021!

Vi studerar i lugnt takt och målsättningen är att alla ska klara jägarexamen.

• Kursstart vecka 47 - måndagar 18.30-20.45. Det blir cirka 45 timmar teori under 15-20 kvällar under vintern. I teoridelen ingår Jaktskyttets ABC och Säker vapenhantering. Självstudier ingår givetvis i kursen.
  • Kursavgift: 2000,- för teoridelen - avgifter för skytte, ammunition och prov tillkommer.
  • Kurslitteratur: Jägarskolan är mer än bara böcker. I paketet ingår även en inloggning till webbaserade e-jakt som innehåller ljudbok, övningsfrågor, filmer och bildspel som underlättar inlärningen inför Jägarexamen. Inloggningen gäller i 1 år. Kurslitteraturen kostar 795,- plus frakt. Om du beställer den via kursledaren, Lennart Appelqvist, slipper du frakt. Ungdomsmedlem i Jägareförbundet får kurslitteraturen 500,- billigare!
  • Medlem i Jägareförbundet: När du går Jägarskolan på Rådde ska du vara medlem i Jägareförbundet Södra Älvsborg. Det kostar 150,- för ungdomar och om du är över 25 år kostar det 300,-. Du får 50 % på medlemsavgiften när du går Jägarskolan! Som medlem i Jägareförbundet är du även försäkrad.
  • Övningsskytte: Efter påsk 2021 ingår minst 20 timmar skytte vid cirka 10 tillfällen på skjutbana med erfarna instruktörer.

Anmäl dig snarast till Lennart Appelqvist, 0738-10 08 65 eller via e-mejl lennartappelqvist@telia.com

Mer info om Jägarexamen finns här!