Ny ordförande i FACE

Laurens Hoedemaker från Nederländerna tar över som ny ordförande för FACE efter Torbjörn Larsson.

2024-09-27

I veckan samlades FACE:s generalförsamling i Bryssel för val av ny ordförande och styrelsemedlemmar. Torbjörn Larsson har under sex år som ordförande lett organisationen till att bli en stark och enad röst för jakten och jägarnas frågor.

Laurens Hoedemaker är veterinär till yrket, med lång erfarenhet av organisationens arbete, bland annat som vice ordförande, och är väl förberedd för att leda arbetet vidare.

- Trots att vi i Europa har många olika jaktkulturer och -traditioner, står vi enade i vårt mål att bevara biologisk mångfald och främja en hållbar jakt för framtida generationer, säger Laurens Hoedemaker i ett pressmeddelande.