Det är ni medlemmar där ute på pass som har idéerna till förbundets framtida verksamhet. Skriv en motion. Foto: Ulrika Karlsson-Arne

Skriv en motion – utveckla jakten och förbundet

Det är du som medlem som kan påverka Svenska Jägareförbundets arbete framåt. Är du engagerad i en krets eller län? Har du idéer och vill utveckla verksamheten? Skriv en motion och skicka in senast 31 december.

Som medlem i Svenska Jägareförbundet är det viktigt att kunna göra sin röst hörd och påverka för att nå förändring och utveckling. Ett bra sätt är att skriva en motion till jaktvårdskretsen som, om det går bra, går hela vägen till Jägareförbundets årsstämma och antas där.

Det kan vara svårt att skriva en motion på rätt sätt men i dokumentet nedan får du god hjälp. Där finns även en mall, så att du får med de formella bitarna rätt. Det underlättar behandlingen vidare i krets och län. En motion ska lämnas eller skickas in till jaktvårdskretsen senast den 31 december för att den ska kunna behandlas under vårens årsmöten och stämmor.

Vi vet att det finns många bra tankar och idéer där ute, som kan bidra till utvecklingen av jakten och Svenska Jägareförbundet.

Så skriver du en motion

2022-05-03 2023-12-04