Jaktmässor

Foto: Roger Lundqvist

Svenska Jägareförbundet på Västgård Game Fair 2023

I sommar kommer Svenska Jägareförbundet finnas på plats med en fullspäckad monter på Västgård Game Fair. Mässan går av stapeln 28–30 juli vackert belägen vid Kallsjöns strand med magiska Åreskutan i bakgrunden.

2023-04-27

I vår monter kommer det hända många spännande saker hela tiden! Vi kommer bland annat erbjuda ett par heta tävlingar där en del är skytte med vår nya VR-skyttesimulator från GAIM, där man har chans att vinna just en sådan simulator från GAIM. Eller varför inte visa dina kunskaper om Jägareförbundet och jakt och tävla om att vinna ett vapenskåp från Scandinavian Safe.

Rabatterat pris för medlemmar

Vi erbjuder även prova-på skytte med hagel och 22 .LR samt visar upp våra fällor till försäljning, givetvis till rabatterat pris för medlemmar i Jägareförbundet. För de unga besökarna är Jägareförbundets monter en given mötesplats och där vi bland annat erbjuder alla barn att bygga sin egen fågelholk som de gratis får ta med sig hem.

För den lyckosamme jägare som vill ha sin trofé bedömd så fixar vi det eller vill man bara avnjuta en kopp kaffe med jaktsnack bland likasinnade är vår monter det givna valet!

Debatt om älgjakten och frågestunder med förbundets experter

Förutom allt detta så kommer vi erbjuda frågestunder med förbundets experter på plats kring heta ämnen som fjälljakten, älgjakten samt fällor och fällfångst.

På temat älg så planeras en paneldebatt om älgen och älgjakten under rubriken Har vi en jaktbar älgstam 2025. Blir du medlem på plats bjuder vi dessutom på en entrébiljetten.