Jaktmässor

Swedish Game Fair är ett givet inslag i Svenska Jägareförbundets mässkalender och ett efterlängtat tillfälle att möta medlemmar i ett extra roligt sammanhang. Foto: Ulrika Karlsson-Arne

Upplev Swedish Game Fair 2024

Säsongen för mässor är här och i år välkomnar Swedish Game Fair återigen Sveriges jägare. Denna gång till Wenngarns Slott i Sigtuna. Svenska Jägareförbundet ser fram emot att möta gamla och nya medlemmar under tre dagars jaktmässa 31 maj - 2 juni.

2024-03-15

Wenngarns historiska miljö, med slottet som fond, kommer ge riktig Game Fair-känsla, berättar Torbjörn Larsson, mässgeneral.
Området planeras så att besökarna har nära till allt, och med både svenska och internationella gäster och profiler kommer Swedish Game Fair 2024 bli en upplevelse för alla.

Jakthundar kommer få stort utrymme under årets mässa – något som alltid ligger jägarna varmt om hjärtat. Ett spännande hundprogram planeras och Sveriges jakthundsklubbar har slutit upp. Alla hundar är dessutom välkomna med in på området.
Mässprogrammet innehåller upplevelser för hela familjen med shower och uppvisningar där kända jaktprofiler, stjärnskyttar och kockar medverkar. Skjutfältet är ett givet inslag där besökare även har möjlighet att prova själva och för motorintresserade kommer det inte heller råda brist på inslag.

Svenska Jägareförbundet medverkar på Swedish Game Fair med ett stort gäng bestående av både tjänstemän och förtroendevalda.
Mässmiljön är ett ypperligt tillfälle för oss att möta våra medlemmar och visar man upp sitt digitala medlemskort i montern får man en gåva med sig hem, säger Alpo Syväjärvi, regionchef Mitt, Svenska Jägareförbundet. I montern kommer vi också kunna diskutera och svara på frågor runt allt det som gäller jakten i Sverige idag, vare sig det gäller älg och läget för stammen, arbetet med afrikansk svinpest, rovdjur eller något annat som berör våra medlemmar.

I Svenska Jägareförbundets monter kommer ett särskilt program av olika frågor läggas upp så att besökarna kan planera sin dag på mässan och se till att få en stund med experter i de frågor de har närmast hjärtat. Det stundande EU-valet kommer också märkas av och hos Jägareförbundet finns vägledning att få om vikten av att jägarna lägger sin röst.
Vi kommer ge plats för viktiga frågor men självklart också för allt roligt som jakten innebär, fortsätter Alpo Syväjärvi. Hos oss kommer det finnas aktiviteter för både stora och små, VR-skytte med GAIM jaktsimulator, chans att vinna ett stripat vapenskåp från Scandinavian Safe och mycket mer.