bakgrund

Gävleborg

Foto: Madelenie Lewander

Hundverksamhet

Hundintresset i Gävleborg växer- Vi söker dig som har ett brinnande hundintresse!

2019-06-03

Vill du gå ledarskap/grundlydnadskurs?

Vill du bli lydnadsinstruktör/eftersöksinstruktör ?

Vill du engagera dig i din krets hundverksamhet?

Kontakta Anette Ullmark Hellström på telefon 070-321 54 63 eller anette.ullmark.hellstrom@priserva.se för mer information.

Jägareförbundet utbildar ett stort antal hundförare per år på ledarskap/lydnadskurser, valpkurser och ett antal på  eftersökskurser . Hundförarutbildningen har hög aktualitet och är en mycket viktig del av jägareförbundets verksamhet och utbildningsbehovet är stort. Ett grundkrav som Svenska Jägareförbundet har på sina instruktörer är att de ska ha pedagogisk fallenhet och vara medlemmar i Svenska Jägareförbundet. Utbildningen ska ge instruktören den kompetens de behöver för att kunna utbilda de ekipage som genomgår jägareförbundets lydnadsutbildning. Strävan är att utbildningarna ska vara lättillgängliga för hundägarna.

Vi ses/ Anette Ullmark Hellström Hundansvarig Jägareförbundet Gävleborg