Värmland

Fotograf: Göran Ekström

Temakväll Älg 14/11

Jägareförbundet Karlstad-Hammarö jaktvårdskrets i samarbete med Studiefrämjandet bjuder in medlemmar i följande jaktvårdskretsar, Karlstad-Hammarö, Kil-Forshaga och Grums till en kväll med Älgtema.

2019-11-07

Jägareförbundet Karlstad-Hammarö jaktvårdskrets i samarbete med Studiefrämjandet bjuder in kretsens samt närliggande kretsars medlemmar till en kväll med älgtema.

Älgtjurarnas hornutveckling är ett intressant område. Vilken älgförvaltning krävs för att utveckla kapitala älgtjurar? Gunnar Glöersen – jaktvårdskonsulent och ansvarig för rovdjursfrågor vid Svenska Jägareförbundet har följt ett antal älgtjurar under flera år och har många intressanta bilder att visa. Gunnar kommer också att beröra aktuella rovdjursfrågor under kvällen.

Kretsen bjuder på förtäring.

Anmälan sker till Jonas Boström via mail: bostrom69@icloud.com, senast 12/11. Vid anmälan behöver vi ditt namn, mobilnummer samt e-post.

OBS! Begränsat antal platser så först till kvarn gäller och anmälan är bindande.

Varmt välkommen!
/Anders Olsson, ordförande Karlstad-Hammarö jaktvårdskrets

Välkommen till: NCC:s lokaler på Elverumsgatan 7, Karlstad den 14/11 kl:18:30-21 ca

Karta ->https://goo.gl/maps/VkYhXajxbucgzNkN8