bakgrund

Värmland

Fotograf:Åsa Norrby

Hela jakthunden, med Anna Pamuk

I mars kommer veterinären och föreläsaren Anna Pamuk till Fagerås utanför Kil för ett föredrag om jakthundars hälsa, fysik, skador och sjukdomar.

2020-01-17

Anna tar utgång från sin erfarenhet som veterinär och jakthundsägare vilket hon nu samlat i boken: Hela Jakthunden – en guide för jakthundsägare.
Föreläsningen varvar praktiska kunskaper inom Första hjälpen, med frågor om foder, avel och sjukdomar.

• Hur ska vi göra för att ge hunden rätt förutsättningar för jakten?

• Hur ska vi träna och utfodra?

• Hur vet vi att hunden är frisk inför jaktsäsongen?

• Hur visar en jakthund att den inte mår bra?

• Hur ska vi agera om olyckan är framme i fält eller skog långt från veterinär?

Du som åhörare kommer att få med dig nya kunskaper, hjälp i din fortsatta träning, konkreta tips kring hundhälsa och förhoppningsvis också en och annan ögonöppnare.
Boken kommer att kunna köpas ihop med ett studiematerial för fortsatt och fördjupad inlärning i hundklubben, jaktlaget eller kompisgänget.

Föreläsningen är ett samarbete mellan Studiefrämjandet, Svenska Jägareförbundet och Svenska Kennelklubben.

Vid föreläsningen i Fagerås samarbetar Studiefrämjandet lokalt med Jägareförbundet Värmland och Värmlands kennelklubb.

Anna Pamuk driver sedan 10 år veterinärkliniken Fjällveterinären i Jämtland.
En smådjursklinik med inriktning på arbetande hundar, med fokus på både friskvård och sjukvård.
Utöver sitt arbete som veterinär är hon föreläsare och skribent med en fast frågespalt om jakthundar
i tidningen Jaktjournalen.

Anmälan här !