bakgrund

Blekinge

Torsten Jönsson är död

Torsten Jönsson har lämnat oss efter en längre tids sjukdom. Saknaden efter honom är stor bland kamrater och i jägarkretsar.

2017-07-22

Torsten har ägnat en stor del av sitt vuxna liv som medlem i Jägareförbundet där han även var verksam inom styrelsen för Jägareförbundet Blekinge.

Torsten var engagerad i eftersöksorganisationen och även medlem i NVR, nationella viltolycksrådet.
Han var väldigt duktig med hundar och hade alltid en Labrador sedan han var i 20 års ålder.Senare skaffade han även Wachtel och importerade Wachtelhundar från Tyskland.

Torstens engagemang för jakt och viltvård speglade sig i att han satt i styrelser för:Älgförvaltningsområde mitt, Ronneby södra jaktvårdskrets och Jägareförbundet Blekinge. Tidigare satt han även i Hoby älgskötselområde.

Torsten blev 58 år.