bakgrund

Ungdomsjakten på Sjöarp

Lycklig skytt

2017-08-28

Ungdomsansvarig inom Jägareförbundet Blekinge John Nilsson bjöd in till bockpürch på Sjöarp.
Blekinge Naturbruksgymnasium och Jägareförbundet Blekinge disponerar Sjöarp genom att gemensamt bedriva jakt och utbildning för ungdomar inom Jaktklubb Sjöarp.

Tyvärr blev det inte så många anmälningar, men Carl från Karlskrona fick skjuta en fin bock nere på Norremad. Trots att det kom lite regn blev det en fin kväll.
Urtagning av bocken fick till största delen göras av Carl, bra att kunna för framtida jakter.  Hur man flår ett rådjur visades senare på Naturbruksgymnasiets lokal på skolan i Bräkne-Hoby. Även här fick Carl göra det mesta av jobbet.
John hoppas att det är fler som visar intresse och anmäler sig vid kommande jakter för ungdomar.

Text och foto: Sven-Erik Harrysson