Alla miljöpartister borde vara jägare - seminarium i Almedalen

I media framställs miljöpartister och jägare som fiender, men hur ser det egentligen ut bakom varg- och djurskyddsfrågor? Debatten är avslutad men kan ses igen på denna sida. #hållbarjakt

2015-06-29

Nu kan du se debatten igen!

Frågan får förhoppningsvis svar under Svenska Jägareförbundets seminarium i Almedalen 2015.

"Vi jägare och miljöpartister har många gemensamma intressen, till exempel hållbart nyttjande av naturens resurser och att öka intresset för det vilda.
- Ska vi istället för rovdjur börja tala om hur vi ska få fler att bruka naturen?" skriver Jägareförbundet i sin inbjudan.

I debatten deltar:

• Emma Nohrén, Riksdagsledamot för Miljöpartiet
  • Akko Karlsson, Partistyrelseledamot Miljöpartiet
  • Daniel Ligné, Riksjaktvårdskonsulent, Svenska Jägareförbundet
  • Björn Sprängare, Ordförande i Svenska Jägareförbundet

Seminariet äger rum måndagen 29 juni klockan 16:00–17:00, Saltboden/Ödins garveri, Tage Cervins gata 3, Visby

Seminariet visas live på förbundets webbteve. Inslaget kommer även att kunna ses i efterhand på webben.

Häng också med på:

Gott Nytt År med Svenska Jägareförbundet