Extra årsstämma om medlemsavgiften - Svenska Jägareförbundet

Förbundsnyhet

Foto: Mostphotos

Extra årsstämma om medlemsavgiften

Svenska Jägareförbundets förbundsstyrelse vill med anledning av corona-pandemin omvärdera en planerad höjning av medlemsavgiften. På söndag den 26 april kommer en extra årsstämma avgöra avgiftshöjning eller inte.

2020-04-22

Årsstämman förra året beslutade att förbundet ska höja medlemsavgiften. Corona-pandemins framfart har dock fått förbundsstyrelsen att lägga fram ett nytt förslag, att inte höja medlemsavgiften.

– Många i samhället har drabbats, både fysiskt och ekonomiskt. Hela ekonomin lider och att i detta läge höja medelsavgiften känns helt fel, säger ordförande Torbjörn Larsson.

Därför föreslår förbundsstyrelsen att en extra årsstämma avgör om avgiftshöjningen ska stoppas. Den extrainkallade årsstämman – som genomförs via telekonferens – har bara denna fråga på dagordningen.

– Alla påverkas i någon omfattning av pandemin. Förbundet är inget undantag. Samtidigt är det viktigt att alla i samhället hjälps åt och drar sitt strå till stacken. Nu får medlemmarnas ombud avgöra hur vi ska göra med medlemsavgiften. I förbundsstyrelsen anser vi att förslaget är det bästa för jakten och medlemmarna i nuvarande läge , säger Torbjörn Larsson.