Drygt 2,1 miljoner besökare surfade in på Jagareforbundet.se under 2020.

Fortsatt uppåt för Jagareforbundet.se

Svenska Jägareförbundets webbplats Jagareforbundet.se fortsätter att besökas allt mer frekvent. Drygt 2,1 miljoner besökare surfade in på webbplatsen nästan fyra miljoner gånger under 2020.
- Det är en ökning med nästan 17 procent jämfört med föregående år, säger Madeleine Lewander, webbansvarig.

- Jakt, vilt och natur är en passion för oss jägare. Det finns en konstant längtan till naturen. Det försöker vi också förmedla, säger Madeleine Lewander, webbansvarig.

2021-01-19

Det fortsätter att gå bra för Svenska Jägareförbundet.
- Förbundets positiva medlemsutveckling och besöksantalet för jagareforbundet.se fortsätter att gå hand i hand.
- Det kan också vara så att covid-19 har gett jakten och dess möjligheter en ny dimension. Naturen finns där för alla, smittoriskerna är små eller kan enkelt minimeras om du är jägare där ”ute”, ”långt från andra” och ”skogen” oftast är en förutsättning för jakten.
Det kan också vara en förklaring till att jakten och Svenska Jägareförbundets hemsida lockar allt fler.
- Jakt, vilt och natur är en passion för oss jägare. Det finns en konstant längtan till naturen. Det försöker vi också förmedla genom att lägga vikt på kvalitet och känsla i våra bilder på sajten vilket uppenbarligen uppskattas.

- Vi försöker också att förmedla förbundets verksamhet på webben. Det jobbar vi hårt med men där blir vi nog aldrig riktigt nöjda. Vi kommer alltid att kunna bli ännu bättre på att berätta om allt bra Svenska Jägareförbundet gör, säger Madeleine Lewander.
Webbplatsens besökare surfar också på allt fler olika sidor, statistiken visar på över 25 miljoner sidvisningar 2020.

Källa: Google Analytics