Förbundsnyhet

Almedalsveckan pågår 25-28 juni och Svenska Jägareförbundet finns på plats i Visby. Foto: Ulrika Karlsson-Arne

Politikerveckan i Almedalen närmar sig

Nästa vecka drar politikerveckan i Visby i gång. Svenska Jägareförbundet kommer vara på plats på Gotland när Almedalsveckan arrangeras 25-28 juni. Syftet är att nå ut med information till våra folkvalda och för att trycka på i olika jaktfrågor. Och inte minst ta tempen på politikerna nu efter EU-valet.

2024-06-20

Förbundsordförande Peter Eriksson, tillförordnad generalsekreterare Åke Granström och Jägareförbundet Gotland med flera, utgör teamet på plats under Almedalsveckan. Panelsamtal, möten, viltmiddagar och mingel – Almedalsveckan blir återigen en samlingsplats för viktiga frågor.
– Under veckan kommer vi träffa så många politiker, myndigheter och opinionsbildare som möjligt för att informera och trycka på i aktuella jaktfrågor, säger Peter Eriksson, förbundsordförande.

Onsdag 26 juni kl 09.00 anordnar Svenska Jägareförbundet ett panelsamtal om varg, där bland annat Naturvårdsverket deltar. Platsen är Saltboden vid Ödins garveri på Tage Cervins gata.

Jägareförbundet Gotland finns på plats och håller öppet hus med GAIM-simulatorskytte och information om vilt och jakt med fokus på biologisk mångfald och fältvilt, tisdag 25 juni till fredag 28 juni klockan 11.00 – 16.00 i Saltboden.
– Vi bjuder även in till ett populärt mingel. Där olika organisationer och politiker kan prata jakt med oss och varandra. En informell arena för olika diskussioner är väldigt bra för alla parter, dessutom bjuder vi på viltkött i olika former, säger Peter Eriksson, förbundsordförande.

Almedalsveckan pågår 25-28 juni i Visby. Om vi inte ses på Gotland, så kan ni följa det som händer under politikerveckan i våra sociala medier och på vår webb jagareforbundet.se