Landet runt

Loppis med tema jakt, friluftsliv och hund på Öster Malma 10 augusti. Foto: Madeleine Lewander

Jägarloppis på Öster Malma

För första gången planeras nu en jägarloppis i Södermanland. Den 10 augusti anordnar Jägareförbundet Södermanland och Öster Malma en loppis med tema jakt, friluftsliv och hund.

2024-07-05

Att fynda på second hand är inte bara bra för plånboken utan även för miljön, därför vill vi genomföra en jägarloppis där man har möjlighet att köpa jaktutrustning eller sälja sådant man inte längre använder eller behöver. Det är även en aktivitet som länge efterfrågats av våra medlemmar i länet, speciellt av JAQT, Jägareförbundets nätverk för kvinnor.

I tillägg till en vanlig bakluckeloppis där man kan boka plats har länsföreningen även startat en insamling dit man kan skänka sina kläder och prylar för försäljning under loppisen. Pengarna som kommer in under dagen skänks sedan till välgörande ändamål.

I samband med jägarloppisen finns även andra aktiviteter att ägna sig åt. Under dagen är det till exempel fri entré i Wildlife Park. Öster Malma jaktvårdskrets, som under dagen huserar på jaktskyttebanan, arrangerar familjedag med aktiviteter som bland annat prova på-skytte och tipspromenad. Perfekt att ta med familjen för en heldag med roliga aktiviteter!

Läs mer om evenemanget

Jägareförbundet Södermanlands hemsida