Landet runt

Foto: Anja Kjellsson

Besök Jägareförbundets monter på Utemässan 27-29 maj

Svenska Jägareförbundet kommer att finnas på plats med stor monter på Utemässan i Lycksele- 27-29 maj. Det blir fler aktiviteter i anslutning till montern jämfört med tidigare år, bland annat utlovas en intressant politikerdebatt på söndagen under temat "Vad händer med Fjälljakten".

2022-05-20

I montern kommer vi erbjuda ett par roliga tävlingar där en del är skytte med vår superhäftiga VR-jaktsimulator, där man har chans att vinna just en VR-simulator från GAIM.
Eller varför inte visa dina kunskaper om jakt och tävla om en bössa från Beretta - en helt ny BRX1.

För barn och unga är Jägareförbundets monter en given mötesplats och där vi bland annat erbjuder alla barn att bygga sin egen fågelholk som de gratis får ta med sig hem.
I montern finns Jägareförbundets duktiga förtroendevalda och kunniga personal som besökarna kan resonera jaktfrågor med eller helt enkelt bara avnjuta en kopp kaffe med jaktsnack bland likasinnade.
Jägareförbundet kommer utöver politikerdebatten även hålla ett antal intressanta föreläsningar där fjälljakten och vad som händer med den är en viktig del.

Blir du medlem på plats så bjuder vi på entrén!