Landet runt

Foto/montage: Roger Lundqvist

Jägareförbundet på Västgård Game Fair 29-31 juli

Till helgen 29-31 juli drar en av landets största Game Fair mässor igång efter två års pandemiuppehåll. Jägareförbundet är på plats med en stor monter med många intressanta och roliga aktiviteter. Bland annat hålls en debatt med politiker på plats med fokus på vad som kommer att hända med fjälljakten.

2022-07-25

I förbundets monter kommer det hända många spännande saker hela tiden! Vi kan bland annat erbjuda ett par heta tävlingar där en del är en skyttetävling med vår nya VR-skyttesimulator, där vinnaren kan vinna en VR-simulator från GAIM. Eller varför inte visa dina kunskaper om jakt och tävla om att vinna om vårt superpris - en ny BRX 1 från Beretta.

Vi erbjuder även prova-på skytte med hagel och 22 .LR samt visar upp våra fällor till försäljning.

För de unga besökarna är Jägareförbundets monter en given mötesplats och där vi bland annat erbjuder alla barn att bygga sin egen fågelholk som de gratis får ta med sig hem.

För den lyckosamme jägare som vill ha sin trofé bedömd så fixar vi det eller vill man bara avnjuta en kopp kaffe med jaktsnack bland likasinnande är vår monter det givna valet!

- Förutom allt detta så kommer vi även våga debattera viktiga ämnen som fjälljakten och älgjakten och vad som händer där. I vår monter kan du också möta förbundets expert i fjälljaktsfrågor Hans Geibrink som finns på plats och svarar på frågor, säger regionchef  Peter Ledin.