Landet runt

En spännande tävlingshelg i Skillingaryd. Foto: Magnus Rydholm

Spännande tävlingshelg på årets Jägar-SM

SKILLINGARYD. Jägareförbundets Jägar-SM och SM för dam, junior och veteraner arrangerades i år av samma arrangör och under en och samma helg.

2023-08-18

För att samla allt skytte inom Jägareförbundet arrangerades Jägar-SM i år av två skytteföreningar, Hook och Skillingaryd. Arrangemanget genomfördes 12-13 augusti och dagen före fredagen den 11 augusti genomfördes Jägareförbundets SM i kombinerat skytte för dam, junior, yngre oldboys och veteranklass.

Av drygt 80 skyttar hamnade Karl-Johan Brindbergs från Svenska Jägareförbundet på andra plats.

- Fick återigen skjuta isär om hagel, denna gång för silver vilket jag lyckades med och knep den tredje individuella silvermedaljen på ett antal år, säger Karl-Johan Brindbergs.

Även i lagtävlingen lyckades Karl-Johan tillsammans med Cornelia Dagobert och Joakim Larsson ta en andra plats.